Hvordan skaber du hygge og stemning til din reception? De fleste vælger en DJ eller sætter selv noget musik på. En DJ er god til en fest, men er sjældent en god idé hvis det skal være lidt mere stille og intimt.
I stedet kan du overveje levende musik til din reception. Når du hyrer levende musik, giver det en helt anden stemning. Det er både mere fleksibelt og mere intimt. Stille guitarspil og sang kan gøre stemningen afslappet. Til receptioner er det ofte en god løsning.
Hyggeligt baggrundsmusik giver en god atmosfære
Receptioner er festlige lejligheder. Ofte handler det om at fejre en rund fødselsdag, et jubilæum eller en afsked, når en medarbejder går på pension. En reception handler om at samle folk, men ofte vil der være mange mennesker, som ikke kender hinanden. Det kan falde til jorden, når alle samles, hvis stemningen ikke bringer folk sammen.
Enkle virkemidler så som diskret udsmykning, buffet med pindemadder og den rette musik hjælper gevaldigt. Diskret men hyggelig musik kan sørge for at sætte tonen ved arrangementet. Musik skaber en god atmosfære, hvis det tilpasses omstændighederne. Det giver endda gæsterne noget at tale om.
Reception – en god mulighed for at netværke
Hvis du skal være med til at stå for en reception, så gør det til en succes. En reception kan nemlig være en god mulighed for at netværke. Især hvis det er i arbejdssammenhæng. Hvis du er den, der skal være med at arrangere receptionen, så fælg disse tips:
- Sørg for et program for receptionen, så folk ved hvad de kan forvente.
- Få et cateringfirma til at stå for lette anretninger, der smager godt.
- Vælg de rette lokaler med god plads til at folk kan socialisere.
- Hyr en professionel musiker med speciale i stemningsfuld musik.
En vellykket reception kan give dig positiv opmærksomhed. Måske kan du endda møde mennesker, der kan hjælpe dig videre i din karriere.
Brug receptionen til at skabe positive forbindelser
Når en reception kan give positive resultater, så få det bedste ud af eventet. Sørg for at tale med så mange som muligt, introducér dig selv og lær nye mennesker at kende.
Hvis receptionen foregår i privat regi, så kan du stadig møde interessante mennesker. Når du sørger for at stemningen er i top, slapper folk mere af. Det gør det nemmere for gæsterne at socialisere. Også med folk de ikke kender på forhånd. Du kan hjælpe det på vej med små navneskilte, eller ved at gå rundt og diskret introducere folk til hinanden. På den måde er du med til at skabe positive forbindelser mellem andre. Det kan gøre receptionen til en vellykket oplevelse for alle, inklusiv dig selv.